ثبت شرکت


ثبت شرکت مدارک و زمان 
ثبت شرکت 24 ساعت تائید نام ، ثبت شرکت 7 الی 10 روزه ( حتی 4 روز کاری )
فقط کپی شناسنامه و کارت ملی ، حتی از طریق واتس اپ و ایمیل

مراحل ثبت شرکت
در ابتدا متقاضی با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها و تکمیل فرم ها، درخواستشو ثبت میکنه.
بعد از پذیرش نهایی ، اطلاعات شامل اساسنامه ،اظهارنامه و سایر مدارک ارزیابی میشن.
اگر اطلاعات صحیح باشه ، کار تاسیس به اداره تائید نام ارجاع میشه.
با تایید نام ، متقاضی مدارک رو به صورت بارکد دار پرینت میگیره و به اداره ثبت شرکتها ارجاع میده.
اگر مدارک کامل باشن ، آگهی شرکت صادر میشه
متقاضی با مراجعه به اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه های قانونی ،آگهی و دریافت می کنه.
عدم آگاهی از فرایند ها و مدارک مورد نیاز ، هزینه های مالی و زمانی رو بالا میبره.
با مشاورین مرکز ثبت روزنه ارتباط بگیرید

تایید نام و استعلامها  : 2-3 روزکاری
صدور آگهی : 5- 7روز کاری
انتشار روزنامه به صدورآنلاین : 7-14 روزکاری بعد از آگهی
چاپ روزنامه : 3-7 روز بعد از انتشار آنلاین

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

ثبت شرکت نیازمند مدارک متعددی است. در این مورد باید گفت که این مدارک بسته به اینکه موسسان و شرکا اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند متفاوت است. همچنین نوع شرکت نیز در تعداد این مدارک و شرایط آن‌ها تغییراتی را ایجاد می‌کند. برای مثال شرکت‌نامه در بین مدارک ثبت انواع شرکت تجاری دیده می‌شود. اما شرکت‌های سهامی عام و خاص و تعاونی در شرایطی نیاز به ارائه شرکت‌نامه در مدارک خود نیستند. اما به‌طور کلی می‌توان این مدارک را در لیست زیر خلاصه نمود:
کپی مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )
ثبت نام در سامانه سنا و داشتن یک سیم کارت تلفن همراه به نام متقاضی
ارائه مجوز یا تاییدیه ارگان یا وزارت خانه مربوط به موضوع فعالیت (جهت موضوعاتی که به مجوز نیاز دارند)
بلوکه حداقل 35% سرمایه اعلامی در شرکتهای سهامی 
بهتر است برای اطلاع دقیق از لیست مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مورد نظر خود، از مشاوران مرکز ثبت روزنه کمک بگیرید. برای مثال یکی از مدارک دیگری که نیاز است، عدم سوء پیشینه اعضا است (که به صورت آنلاین انجام می شود)

اگه دنبال ثبت شرکت هستید یا میخواید تو حرفه و کار خودتون به یه درجه بالا برسین اما نمیدونین باید چجوری کار خودتونو شروع کنید اگه همیشه رویای اینو داشتید که کسب و کار خودتونو داشته باشید  و نمیخواین واسه کس دیگه ای کار کنید ما به شما اطمینان 100% میدهیم که تا آخر این مقاله هر آنچه باید در مورد ثبت شرکتها بدونید ، بفهمید و بتونید با قدرت کار خودتونو شروع کنید .
اگه یه کسب و کار دارین یا یه ایده هایی تو سرتون هست که میخواین بصورت جدی جلو ببرینش و به موفقیت و درآمد خوب برسین نیاز به یه شرکت دارین که بتونین بصورت رسمی و قانونی فعالیت کنید!  در واقع راه انداختن یه شرکت اولین قدم رسمی شما واسه رسیدن به قله موفقیته ..!

مشاوره کاملا رایگان حضوری و تلفنی

اولین قدم شما  پیدا کردن یه شریک خوبه ! اولین گام شما برای شروع و ثبت شرکت پیدا کردن یک شریک خوبه . این شریک خیلی آدم مهمیه و نقش مهمی داره پس حتما یه آدم خوب و مطمین رو انتخاب کنید . این میتونه یکی از مهمترین انتخاب های شما باشه چون اگه از قدم اول با یه تیم خوب و قوی کارتونو شروع کنید اولین قدمتونو مطمین ورداشتین پس یه قدم به موفقیت نزدیکتر شدین . این شریک و هم تیمی میتونه نزدیکتر دوستتون – هم دانشگاهیتون همسرتون یا حتی یکی از اعضای خانوادتون باشه ولی حواستون به چنتا چیز باشه شما باید به این فرد یا افراد اعتماد کافی رو داشته باشین – شما باید هدفتون با هم یکی باشه و همه به موفقیت فکر کنین ! اگه یه تیم خوب با این شرایط رو دارین خوشحال باشن چون شما بی شک به هدفتون خواهید رسید که لازمش یکمی پشت کار با مقدار زیادی تلاش و انگیزست .

نکته : حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود ۲ نفر و شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳ نفر است پس شما باید حداقل 2 نفر باشین در ادامه توضیحاتی درباره انواع شرکت ها برای شما نوشته شده .

دومین قدم شما ثبت شرکتتونه پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید !
اگه یه تیم خوب با هدف و انگیزه بالا دارین پس وقت رو تلف نکنید و به شرکتتون فکر کنید .
ثبت شرکتها درحال حاضر خیلی ساده تر از سال های اخیر شده چون قبلا باید وقت زیادی رو صرف امور اداری اداره ثبت شرکت ها میکردین و این پروسه ماه ها و گاها چند سال طول میکشید ُ‌ خب الان خیلی کارتون راحتتر شده شما میتونین با یه موسسه ثبتی صحبت کنین و طی 3 تا 4 روز کاری از زمان تحویل مدارکتون به مرکز ثبت روزنه شرکتتون رو تحویل بگیرین و فعالیتتون رو شروع کنین در ادامه مطلب تمام مراحل ثبت یه شرکت رو براتون نوشتیم .
نکته : شما می تونید برای مشاوره کاملا رایگان با مشاورین مجرب و حرفه ای مرکز ثبت روزنه با شماره تماس 33663256-086 و 08633691822 و 09900989507 در ارتباط باشید

مزایا و معایب ثبت شرکت

ثبت شرکت یک هدف بزرگ و مهم دارد آن را باید ورود به عرصه فعالیت‌های تجاری، به‌شکلی جدی‌تر و فعال تر دانست. با این کار می‌توان اهداف تجاری خود را منظم‌تر و با برنامه‌تر پیش برد. از مزایای ثبت شرکت در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • قانونی شدن فعالیت‌های تجاری با ثبت شرکت.
  • شانس شرکت در مناقصه‌ها، مزایده ها و حراج‌ها به صورت قانونی پس از ثبت شرکت

  • شانس دریافت کد کارگاهی
  • پیدا کردن هویت به عنوان شخصی حقوقی که کمک به جلب سرمایه‌گذاران جدید می‌کند.
  • شانس بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی پس از ثبت شرکت
  • کسب مجوز جهت بازگشایی شعب مختلف در اقصی نقاط کشور
  • کسب مجوز جهت اعطای نمایندگی‌های خارجی پس از ثبت شرکت
  • ثبت شرکت شرایط ثبت برند را فراهم می‌کند.
  • کسب مجوز جهت داشتن فعالیت‌های آنلاین و ارائه خدمات غیر حضوری
  • کسب شانس عقد قراردادهای بزرگ و پرسود با نهادهای دولتی و سازمان‌های خصوصی

اما پس از بیان مزایای ثبت شرکت در ایران به طرح معایب احتمالی این موضوع نیز بپردازیم. شاید بتوان دراین خصوص به موارد زیر اشاره نمود:

  • لزوم تهیه و تکمیل هرساله دفاتر پلمپ مالیاتی و الزام به پرداخت مالیات سالیانه
  • لزوم بیمه کردن کارمندان و پرداخت حقوق آن‌ها طبق قوانین کار
  • لزوم داشتن محلی به عنوان اقامتگاه مشخص یا محل استقرار شرکت
  • لزوم ارائه سرمایه اولیه مطابق قوانین تجارت کشور.

ثبت شرکت نیاز به یک سرمایه اولیه دارد و میزان سرمایه اولیه شرکت‌های تجاری براساس نوع آن‌ها متفاوت است. قوانین تجاری ایران برای هریک از انوع شرکت تجاری این مبلغ را به‌صورت مجزا مشخص کرده است. این مورد یکی از موضوعات مهم و پیچیده در امور ثبت شرکت‌ها است. به دلیل وجود همین موضوعات توصیه می‌شود که امور ثبت شرکت خود را به مرکز ثبت روزنه بسپارید. دریافت این خدمات حضوری در اسرع وقت (کمتر از یک ساعت) و در شرایط مختلف آب و هوایی و حتی پاندمی کرونا امکان پذیر بوده و مشاوران متخصص روزنه استثنایی برای ارائه خدمات خود قرار نمی‌دهند.

مراحل ثبت شرکت ها
تعریف شرکت

شرکت ، سازمانی است که حداقل بین دو شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل می شود . طبق قانون ثبت شرکتها ، ثبت شرکت به تنهایی امکان پذیر نمی باشد . پس از طی مراحل ثبت شرکت ، شخصیت مستقلی به نام شخص حقوقی شکل می گیرد که دارای حقوق و تعهداتی است و هر یک از اعضا در جهت پیشبرد اهداف شرکت ، آورده هایی را با خود وارد شرکت می کنند .

مراحل اولیه ثبت شرکت

ثبت شرکت نیز مانند هر کار دیگری در ایران، لیست بلند و بالایی از مدارک را لازم دارد. ابتدا لازم است که لیست مدارک مورد نیاز درمورد نوع شرکتی که قرار است به ثبت برسد را از سامانه ثبت شرکت‌ها تهیه کرده و مطابق لیست مدارک را آماده نمایید.

ثبت شرکت در حال حاضر در ایران به‌صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد، باید به سامانه ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده و با ثبت نام در سامانه مراحل را آغاز کنید.

وارد کردن اطلاعات شخصی که به نمایندگی از شرکا مراحل ثبت شرکت را انجام می‌دهد. این شخص می‌تواند وکیل ثبتی شرکت یا یکی از شرکا باشد.

در این مرحله لازم است نوع شرکتی که قرار است مراحل ثبت آن طی شود وارد شود.
ثبت شرکت نیاز به یک نام دارد. در این مرحله نام انتخابی برای شرکت وارد خواهد شد. درنظر داشته باشید این نام شرایط ویژه خود را دارد. برای انتخاب نام مناسب پیشتر لازم است شرایط و قوانینی که برای نام شرکت درنظر داشت را مطالعه کنید. (ضمنا ثبت شرکت با نامی مشخص، به منزله عدم اجازه شرکتی دیگر در استفاده از آن نام نیست. درصورتی که می‌خواهد نام شرکت انحصاری باقی بماند باید نسبت به ثبت برند اقدام نمایید.) پس از وارد کردن نام شرکت باید تایید سامانه را درمورد آن دریافت کنید. این تاییدیه به معنای داشتن شرایط لازم است.

ثبت شرکت باید در حوزه‌ فعالیتی مشخص صورت گیرد. در مرحله بعد، موضوع فعالیت شرکت (حوزه‌ای شرکت قرار است در آن زمینه فعالیت کنند) در فیلد مشخص شده وارد شود.
پیش از ثبت شرکت لازم است که آدرس محل استقرار شرکت نیز مشخص شود. این محل می‌تواند استیجاری یا در تملک اعضا باشد. اما محل مشخص شده حتما باید اجاره نامه یا سند ملکی داشته باشد تا درصورت لزوم در بین مدارک مورد نیاز ارسال شود. در این بخش آدرس محل استقرار شرکت و کد پستی آن را وارد می‌کنید.

ثبت شرکت لازمه میزان مشخصی سرمایه است. مشخص کردن میزان سرمایه و شرایط آن در مرحله بعد خواهد بود. در این بخش لازم است مشخص شود که چند درصد از  از سرمایه پول است و چند درصد آن ملک یا دارایی‌های دیگر. در بعضی از انواع شرکت ممکن است لازم باشد سهم شرکا از سرمایه نیز مشخص شود.

وارد کردن اطلاعات شخصی اعضای شرکت شامل سن، کد پستی، مدرک تحصیلی و … در مرحله بعد انجام شده و پس از آن لازم است که جایگاه هریک از این افراد و سمت آن‌ها در شرکت نیز مشخص شود.

ثبت شرکت معمولا توسط وکلا و نمایندگان قانونی شرکت انجام می‌شود. لازم است که اطلاعات شخصی کامل مربوط به نمایندگان قانونی شرکت در اختیار اداره ثبت قرار گیرد. در این مرحله این اطلاعات وارد فیلد‌های مشخص شده در سامانه خواهد شد.
اگر شرکت دارای شعبه یا شعب احتمالی باشد، سامانه از شما می‌خواهد تا آدرس و اطلاعات مربوط به این شعب را در این مرحله وارد کنید. این اطلاعات شناسایی شامل افرادی که در شعب شرکت مشغول به کار هستند و سمت آن‌ها نیز وارد شود.

ثبت شرکت نیاز به اساسنامه شرکت دارد. وارد کردن (تنظیم) اظهارنامه یا تقاضانامه، اساس‌نامه و شرکت‌نامه که مرحله بسیار مهمی است. در این مرحله سامانه یک اساس‌نامه پیش‌فرض را باتوجه به نوع شرکت شما دراختیارتان قرار می‌دهد.
پس از طی این مراحل، سامانه پذیرش ثبت اینترنتی به شما می‌دهد و شما لازم است که این رسید را دریافت کنید. (پرینت بگیرید)

مراحل ثانویه ثبت شرکت

حالا لازم است که پرونده شما که در سامانه تشکیل شده است توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها بررسی شود. برای شروع این بررسی وجود مدارک شما در اداره الزامی است. بنابراین باید مدارک خود را به همراه پرینت رسید دریافتی به مرجع ثبت شرکت‌ها پست کنید.
برای تکمیل مراحل پرونده ثبت شرکت خود پس از پست کردن مدارک، وارد کردن بارکد پستی و زمان تحویل مدارک به اداره پست در سامانه نیز الزامی است.

مراحل نهایی ثبت شرکت

حدود دو تا سه روز کاری پس از ارسال مدارک، بررسی پرونده شما در اداره آغاز می‌شود. درصورت نبود مشکل و مورد خاصی از نقصی در پرونده، به شما پیامکی جهت حضور در اداره ثبت شرکت‌ها ارسال خواهد شد. (درصورت وجود نقص نیز اطلاع رسانی شده و مهلت زمانی جهت رفع این نواقص به شما داده خواهد شد.)
ثبت شرکت در نهایت نیاز به درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار یا روزنامه‌های رسمی دارد. صدور آگهی ثبت شرکت در روزنامه‌ها به‌همراه کد ثبت که به شما داده شده است آخرین مرحله ثبت شرکت است.

یک نکته مهم اینکه پس از اولین ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات شخصی، یک کد رهگیری به شما ارائه خواهد داد. این کد را برای پیگیری مراحل ثبتی لازم است. آن را حتما درجایی یادداشت نمایید.

چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟
اولین سوالی که برای تمامی متقاضیان پیش می آید این است که چرا شرکت ثبت کنیم ؟ دو تعریف مهم ثبتی برای شخصیت ها وجود داره
شخصیت های حقیقی ( فرد بدون شرکت ) : یکنفر شخص عادی که فعالیت تجاری یا مالی دارد .
شخصیت های حقوقی ( شرکت ثبت شده ) : که در چهارچوب قانون تجارت شرکت به صورت شرکت ثبت شده اند .

دلایل ثبت شرکت ها
ثبت شرکت به دلایل قانونی و اجتماعی بسیار زیادی انجام می شود که ما در اینجا به هفت مورد آن اشاره می کنیم .
الزام دولتی ، بسیاری از امور مربوط به دولت مانند شرکت در مناقصه ها و مزایده ها و صدور و اخذ بسیاری از مجوز های قانونی و انجام امور مالیاتی دریافت وام  و تسهیلات چه به صورت ارزی و چه به صورت مالی ، چه در بخش های دولتی و یا خصوصی فقط در چهارچوب شرکت ثبت شده قابل اجراست
امنیت قانونی ، چون در قانون تجارت کلیه روابط و مقررات شراکت و شرکت ها از گیش تعیین شده اند و قانون بر این اساس شرکاء را ملزم به اجرای تعهدات می نماید و این نوع ثبت شرکتها باعث آسودگی خاطر و امنیت قانونی طرفین و منافع آنهاست .

سابقه رسمی ، رزومه یا سابقه رسمی در ارائه به اشخاص حقیقی و یا حقوقی تعیین کننده سوابق موفق و اعتماد برانگیز شماست ، در این رابطه روزنامه رسمی سندی است که از تعاریف شغلی شما و تایید دیگران و معرفی های کلامی دیگر معتبر تر است .
نمایندگی ، شما برای اخذ و اعطای نمایندگی های مجاز و اخذ شعبه قانونی در داخل و یا خارج کشور نیازمند ثبت شرکت هستید.
تعیین صلاحیت ، قراردادها ، سوابق بیمه ، بکارگیری افراد متخصص راه هایی هستند که سازمان های ذی ربط در زمینه رتبه بندی و تایین صلاحیت ،شرکت شما را با آن می سنجید.

امنیت مخاطب ، ثبت شرکت به مخاطب شما این باور را میدهد که منافعش در چهارچوب قانون از جانب شما تامین می شود و این اعتماد برانگیز است که گاسخ سوالشان از شما درباره ثبت شرکتشان مثبت باشد .
سرمایه انسانی ، امروزه ثابت شده که در سرمایه های اصلی یک شرکت سرمایه سازان یعنی مدیران ، کارمندان و مشتریان هستند ، شما برای حفظ منافع این 3 گروه مهم در بهره مندی از امکانات عمومی و کشوری نیازمند ثبت شرکت هستید ، بخشی از این منافع مهم و امنیت ذهنی ثبت سوابق ایشان جهت بیمه و بازنشستگی هستند .

انواع ثبت شرکت

با توجه به ماده 2 قانون تجارت ، شرکت ها به هفت نوع تقسیم می شوند که در ذیل به آنها اشاره شده است :


  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی ( شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص )
  • ثبت شرکت دانش بنیان
  • ثبت شرکت تضامنی
  • ثبت شرکت مختلط سهامی
  • ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
  • ثبت شرکت تعاونی
  • ثبت شرکت نسبی
  • ثبت موسسه حقوقی
  • ثبت موسسه غیرتجاری

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، عبارت است از شرکتی که بین حداقل دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شده باشد و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه (آورده منقول یا غیر منقول) خود در شرکت مسئول سود و زیان و تعهدات شرکت خواهند بود . به شرکت مسئولیت محدود یک تا دو برابر میزان سرمایه اولیه ، وام تعلق می گیرد .

در شرکت مسئولیت محدود یک نفر مدیر عامل و یک نفر دیگر یا شریک و یا عضو هیئت مدیره می باشد و بر خلاف شرکت های سهامی در شرکت مسئولیت محدود ، سرمایه شرکت به سهم الشرکه تبدیل می شود و نیازی به واریزی سرمایه اولیه نمی باشد . در حدود اختیارات ، شرکت با مسئولیت محدود بار حقوقی کمتری نسبت به شرکت سهامی خاص دارد . در دنیای تجارت واردات و صادرات ، شرکت با مسئولیت محدود تحت عنوان Limited company و یا  LTDشناخته شده است و تجارت با این نوع شرکت ها بسیار محبوب می باشد .

نکته : در ثبت شرکتها با مسئولیت محدود حتما پیش ثبت نام کد کارگاه ( بیمه تامین اجتماعی ) و پیش ثبت نام کد اقتصادی لازم است .

ثبت شرکت سهامی عام
ثبت شرکت سهامی عام ، شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود . تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر است ، تعداد اعضای هیات مدیره در شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر می باشد .
نکته : برای شرکت های سهامی عام حتما مجوز از بورس لازم است .

ثبت شرکت نسبی
ثبت شرکت نسبی ، یک شرکت تجاری که بین 2 یا چندنفر تشکیل می شود و مسئولیت هرکدام از شرکاء به میزان سرمایه ای که توی اون شرکت دارن ، در در اسم شرکت باید عبارت شرکت نسبی و اسم حداقل یکی از شرکاء ذکر بشه ، در صورتی که اسم همه شرکاء در نام شرکت ذکر نشده باشه باید از عبارتی مثل ( و شرکاء ) یا ( و برادران ) در نام شرکت استفاده کرد .

ثبت موسسه غیرتجاری
تشکل و موسسات غیرتجاری موسساتی هستند که با امور غیرتجاری مثل امور ادبی ، علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند موسسات غیرتجاری نمی توانند فعالیت بازرگانی انجام دهند عموما موضوع فعالیت موسسات موضوعاتی نظیر خدمات فرهنگی-هنری ، خیریه ، مشاوره حقوقی و نظیر اینهاست .

ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص حداقل بین پنج نفر تشکیل می شود که از این تعداد حداقل 3 نفر جزو اعضای هیئت مدیره شرکت (مدیر عامل ، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس) و 2 نفر نیز جزو هیئت بازرسی ( بازرس اصلی و بازرس علی البدل ) می باشند . طبق ماده 101 قانون تجارت در شرکت سهامی خاص حداقل بایستی 3 نفر سهامدار حضور داشته باشند . اعضای هیئت مدیره به مدت 2 سال و بازرسین هر سال مالی بایستی تمدید و یا تعویض شوند . ( بازرسین نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند ) در این نوع شرکت هرشخص به میزان مبلغ اسمی سهام خود در قبال سود و زیان شرکت مسئولیت دارد .

در شرکت سهامی خاص ، بازرسان میتوانند جزو سهام داران شرکت نیز باشند . شایان ذکر می باشند بازرسان نمی توانند جزو فامیل درج 1 تا 4 اعضاء هیئت مدیره باشند . در شرکت سهامی خاص 35% میزان سرمایه ثبتی باید به حساب بانک مرکزی واریز شود . سایر موارد مربوط به مراحل ثبت شرکت سهامی خاص 

ثبت شرکت دانش بنیان
شرکت های دانش بنیان در واقع شرکت هایی هستند که فعالیت خود را در اجرایی کردن و تولید یک یا چند اختراع متمرکز می کنند. در کل شرکتهای دانش بنیان به منظور افزایش علم و ثروت و به کارگیری و تجاری سازی اختراعات تشکیل می شوند. به همین دلیل یکی از الزامات برای ثبت شرکت دانش بنیان داشتن اختراع می باشد که در راستای تجاری سازی آن اختراع فعالیت کنند.
شرکت ها و موسساتی که شاخص های موجود در آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان را داشته باشند و بعد از طی مراحل ارزیابی از طریق کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا تایید گردند به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند تا طرح خود را به آن صندوق ارائه نموده و از تسهیلات مربوطه با توجه به اساسنامه صندوق استفاده نمایند.

ثبت موسسه حقوقی
جهت ثبت موسسه حقوقی حداقل نیاز به دو نفر می باشد . موسسات اجازه فعالیت های تجاری ندارند و تنها می توانند فعالیت های خدماتی انجام دهند . موسسات به دو دسته موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی تقسیم می شوند . موسسات انتفاعی در جهت کسب منافع و تقسیم سود می باشند و موسسات غیرانتفاعی در پی کسب منافع و تقسیم سود نیستند و بایستی از سازمان یا وزارت خانه مربوطه مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

ثبت شرکت تضامنی
ثبت شرکت تضامنی تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود . اگر دارایی شرکت برای تأدیه قروض کافی نباشد ، هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام این قروض و دیون شرکت است . درمقابل اشخاص ثالث کان لم یکن تلقی می شود ، همچنین در نام شرکت تضامنی باید عبارت شرکت تضامنی و لااقل اسم یکنفر از شرکاء آورده شود .

ثبت تعاونی
در ثبت شرکت تعاونی ها به موجب ماده 17 قانون تجارت ، تعاونی شرکتی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه آن توسط اعضا و در اختیار شرکت قرار می گیرد و مابقی توسط شرکت های دولتی ، بانک ها ، شهرداری ها و … تامین می شود ، بدون اینکه عضو باشند . حداقل اعضا در تعاونی 7 نفر است که سهام به یک نسبت و به صورت مساوی میان اعضا تقسیم می شود . جهت ثبت تعاونی به مجوز از وزارت تعاون نیاز است .


سرمایه شرکت
هر یک از شرکاء آورده ای با خود به شرکت وارد می کنند که آورده تمامی شرکاء سرمایه شرکت را تشکیل می دهد . آورده شرکاء (سرمایه شرکت) می تواند به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد . در شرکت سهامی عام حداقل 20% سرمایه را تعهد می نمایند و 35% مبلغ تعهد را شرکاء بایستی نقداً بپردازند . آورده غیرنقدی میتواند به صورت اموال منقول ، غیر منقول و اموال غیر مادی مانند حق اختراع ، حق تألیف ، تسنیف و…. باشد . همچنین شرکا می توانند صنعت ، هنر ، دانش ، فعالیت و ……. خود را به عنوان آورده خود به شرکت بیاورد . در واقع سرمایه هم به عنوان دارائی شرکت محسوب می شود و هم بعنوان بدهی شرکت به هیئت مؤسسین .
نکته : شرکت هایی که تمایل به دریافت کارت بازرگانی دارند ، حتما باید موضوع بازرگانی را در موضوع فعالیتشان داشته باشند .

ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود
برای برای ثبت سرمایه نقدی خود نیازی به واریزی بانکی ندارند . از لحاظ مدت زمان تصدی اعضا میتوان آن ها را به صورت محدود و یا نا محدود انتخاب کرد . ثبت شرکتها با مسئولیت محدود در زمینه فعالیت هیچ گونه محدودیتی ندارند.

ثبت شرکت های تضامنی
در صورتي كه نام برخي مالكان شركت در نام شركت آمده باشد ، شركت تضامني محسوب مي شود. شركت تضامني شركتي است. كه تحت اسم مخصوصي براي امور تجارتي بين دو يا چند نفر با مسئوليت تضامني تشكيل مي شود.

ثبت شرکت های سهامی خاص
ثبت شرکتها سهامی خاص برای برای ثبت سرمایه باید 35% از سرمایه اعلامی خود را در یک بانک افتتاح حساب و واریز کنید .میزان سرمایه شرکت به صورت سهام بین افراد تقسیم میشود .برای نقل و انتقال سهام باید 4% از ارزش سهام انتقالی را به اداره دارایی پرداخت کنید .

آیا به مشاوره نیاز دارید !​​​​​​​

​تلفن:
08633673256
08633691822

دفتر : اراک ، خیابان دانشگاه ، ابتدای خیابان قیام ، ساختمان روزنه

ایمیل: info.rouzanehco.ir

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید